Компанията отчита нарастващ интерес към .bg домейните и поставя фокус върху общуването между колеги, партньори и клиенти.

- Новите регистрации на .bg домейни са се увеличили с 20% на годишна база.

- Ръст бележат и домейните в новата зона .online – 19.6%.

- Като цяло .com остава с най-голям дял при активните домейни – 45.91%.

- Устойчив ръст бележат и сегментите на SaaS услугите и виртуалните сървъри

Най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ навършва този месец 16 години от създаването си. По този повод екипът й поставя на фокус общуването между колеги, партньори и клиенти, както и неговата важност при обслужването в сферата на услугите и не само.

„Още при създаването на фирмата желанието ни беше да направим интернет по-достъпен за всички. През годините това желание се превърна в дългосрочна визия за развитието на СуперХостинг.БГ. Тя има множество изражения – от инициативи в подкрепа на малкия бизнес, образованието и стартъп екосистемата, през разработката на инструменти за по-лесно създаване на уеб сайтове от малки фирми и самонаети специалисти, до множество информационни кампании в подкрепа на дигитализацията. Тази година посвещаваме празника на комуникацията. Обстановката, в която живеем, през последните две години постави своите предизвикателства пред общуването, но и изведе на преден план важността на това да говорим на един език. Вярваме че, постоянното усъвършенстване и подобряване на комуникационните ни умения е изключително важен фактор за пълното премахване на дигиталното разделение в обществото ни и все по-доброто разбиране на нашите клиенти“ - споделя Методи Дреновски, управител на българската хостинг компания.

През последните 16 години СуперХостинг.БГ успя да се превърне от малък доставчик на хостинг със сплотен екип от професионалисти в компания за цялостно уеб присъствие, предоставяща широк набор от услуги, решения и инструменти. Освен продажбата на хостинг и домейни, днес това включва SaaS платформите за лесно създаване на сайтове - Сайт билдър и на онлайн магазини - Shopiko, услуги за сигурност, за маркетинг, WordPress поддръжка, консултации и много други. Компанията междувременно придоби редица големи хостинг доставчици у нас, включително през последната година – ICN.BG. Тя стъпи и на сръбския пазар с дъщерно дружество, което вече е разпознаваемо сред местните дигитални предприемачи.

През този период самият интернет пазар се разви и промени много. Стартирането на онлайн бизнес стана много по-достъпно, благодарение на навлизането на лесни за използване отворени платформи, както и на поддръжката на хостинг компаниите, които правят притежанието на сайт много по-лесно за хора без технически познания. Най-предпочитаните решения от тези потребители са Software as a Service (SaaS) платформите, при които към 1.10.2021 г. СуперХостинг.БГ отчита ръст средно от 43%  на годишна база.

Ръстът е стабилен и при Managed VPS услугите - близо 22 процента. На практика това е услуга с по-голям ресурс от споделения хостинг, но със същото високо ниво на обслужване и проактивна поддръжка, която следи за уязвимости и грешки в инфрактуктурата и предприема необходимите действия моментално. Тази тенденция е свързана и с факта, че собствениците обръщат все по-голямо внимание на своите онлайн магазини и тежестта, която имат в цялостното представяне на бизнеса, а Managed VPS услугата е идеалното решение за тях.

Интересна посока поема и пазарът на домейни с все по-голям брой активни домейн разширения от типа “new gTLDs”, които са се увеличили с 24% към 1 октомври 2021 г. на годишна база. Топ 10 на активните new gTLDs са разширенията .online, .site, .store, .tech, .fun, .shop, .space, .website, .dev, .app, .studio. Челната тройка най-популярни домейни се запзват - .com, .bg и .eu, като активните такива към 1 октомври 2021 г. са се увеличили с 24%, спрямо общия им брой към 1 октомври 2020 година. Най-голям ръст - 14%, бележи домейнът .bg.

„Най-значимата промяна е, че хостинг компаниите, а и доставчиците на всякакъв тип услуги, вече не продават просто параметри и технология. На първо място е пълноценното обслужване. Днес клиентите ни търсят за много по-широк кръг от въпроси, отколкото преди пет или десет години – много често те са свързани с работата на приложения и платформи, а не с работата на хостинг услугата. Все повече се увеличава и броят на запитванията, които се отнасят за решаването на индивидуални бизнес казуси. Нашите експерти наистина познават клиентите ни и вникват в техните казуси, за да предоставят най-адекватното решение според ситуацията” - посочва Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

“Процесът е двупосочен. Резултатите от добрата комуникация на клиентите с нас ги провокира да искат същото за своите онлайн магазини и фирмени сайтове. Ръстът от 30% при активните SSL сертификати до октомври тази година спрямо същия период на миналата е ясен индикатор, че клиентите ценят сигурността на своите уебсайтове и целят да изграждат доверие към бизнесите си чрез тях” - допълва още Цветелина Ненкова.

В рамките на актуалната си кампания, посветена на ученето на нови езици с цел по-добра комуникация, СуперХостинг.БГ развива партньорство с образователен център „Яника”, чиито екип работи с деца със слухови проблеми и им помага да прекрачат бариерите в общуването. През 2020 г. СуперХостинг.БГ и Центърът си партнират в създаването на материали за образователните занимания на децата, а тази година надграждат с дигитални материали, популяризиращи жестомимичния език, които могат да бъдат използвани от широката общественост в дългосрочен план.

За да популяризира многообразието от езици и форми на комуникация, компанията стартира и инициатива, по случай своя рожден ден. В нейните рамки тя предизвиква читателите да я поздравят за празника на език, който те владеят и да спечелят разнообразни награди. 

Повече за кампанията на birthday.superhosting.bg.